התוצאה של עבודת מחקר מקדימה וניתוח שוק ומגמות – הם הבסיס לבחירת הקונספט הנכון למלון כי זה השלב שבו אתה מגדיר מהו סוג המלון, הסטנדרט, מי קהל היעד והמתחרים. בתהליך העבודה אתה לוקח בחשבון גם את תקציב ההשקעה ועלות התחזוקה של שמירה על הקונספט. אחרי ניתוח אסטרטגי שכולם מסכימים עליו נכנסים אנשי הקריאייטיב לעבוד על מספר הצעות וחלופות לקונספטים שעומדים בהגדרות האסטרטגיה והתקציב.
בסוף, הלקוח צריך לבחור ולהתחבר לקונספט גם ברמה הרגשית. בעיני, ואנחנו תמיד אומרות את זה – אם בעל הבית לא מתחבר לקונספט אלא "זורם" עם השיווק הקונספט לא יחזיק מעמד ועתיד להתפוגג במהלך השנים. חייב להיות חיבור רגשי ולמצוא את הערכים והד.נ.א שבעל הבית/ היזם / המנכ"ל יתחבר אליהם כדי להיות זה שתמיד אבל תמיד ישמור על הקונספט … התפקיד שלו בעיני, זה לוודא שהקונספט הוא לא רק רעיון מגניב או חלום – אלא רעיון עסקי לטווח ארוך!
קונספט טוב הוא קונספט שיעבוד לאורך שנים ולא יהיה רק טרנד אופנתי. קונספט שהוא טרנד יגרור את בעל הבית להוצאות גדולות שיניבו רק תקופה קצרה של יתרון תחרותי. אם אנחנו מסתכלים על שוק המלונאות בשנים האחרונות, אנחנו רואים שכל רשתות הענק הבינלאומיות רכשו או השיקו תתי מותגים קונספטואליים – יותר זול היה לרכוש או להקים תת מותג מאשר לבצע הסבה למלונות הוותיקים והקלאסיים – שגם להם יש קהל והבטחה מותגית לשירות אבל חסרה בהם החוויה ותפיסת העולם של מלון כמייצר ערך חברתי ותרבותי. בבחינה של בתי מלון עם קונספט מובהק אנחנו אוהבות לתת כדוגמה את רשת " CITIZEN M " הבריטית שהשיקה
את הקונספט mobile people of the world " " לפני כ- 12 שנה ועדיין הקונספט שלהם הוא בועט, ייחודי ומרגש! הסיבה לכך היא, שזהו קונספט שנבנה סביב אישיות הלקוח המטייל והציפיות שלו מחייו ולא רק מבית מלון… ככזה, זהו קונספט חי המתעדכן כל הזמן בתכנים ובשירותים הדיגיטליים ושומר על רלוונטיות לאורך שנים.
הקונספט חייב להיות מהותי ומוחשי ללקוח בכל ממשק עם המותג שלך ובוודאי, כשיגיע להתארח ולכן חייב להיות גם חלק מעיצוב הפנים בחלל, חלק מהחוויה הקולינארית, חלק מהתרבות המקומית וחלק משפת השיח עם עובדי המלון.
במלונאות החדשה אתה לא בוחר קונספט למלון רק עפ"י סוג הלינה או רמת העיצוב כבעבר( צימר, מלון בוטיק, מלון עסקי, מלון ספא ) אלא חייב לצקת לקונספט מהות וערך חוויתי – תרבותי משמעותי. מלון שלא ייאמץ קונספט ייחודי ומשמעותי, ימצא את עצמו מתחרה עם עוד הרבה בתי מלון אחרים חסרי בידול חוויתי שיגררו לתחרות מחירים בתקופות של ביקוש נמוך או יהפכו , גם בתקופות עם ביקוש גבוה, למשעממים ולא רלוונטיים ללקוחות רבים שימצאו פתרונות אחרים מרגשים בשוק האירוח האלטרנטיבי , שמאז הכלכלה השיתופית ועידן הרשתות, רק הולך ומתפתח.
מהרגע שנבחר קונספט מתחילה העבודה המשמעותית מול אינסוף גורמים המעורבים בתהליך כדי לעדכן תוכניות אדריכליות ופרוגרמה, לבנות את תוכניות עיצוב הפנים וההדמיות, מתן בריף למיתוג ו- Naming, לפתח ולהגדיר את סטנדרט השירות, סוג העובדים, הגדרות התפקיד ועוד
אלו הם ישיבות עם השיווק והתפעול וכל השותפים העסקיים בפרויקט ההקמה, עד לסיום התהליך הכולל בסופו של דבר, קונספט חי ובועט, מלון מעוצב ומותג מנצח!
מה קורה עם מלון שקיים כבר הרבה שנים ולא הגדיר קונספט חווית אירוח ?
מלון קיים עובר תהליך ניתוח עסקי ושיווקי על מנת להבין מהם הנכסים שהוא צבר, מהם הזדמנויות שלא מוצו, מהם האתגרים והאיומים העתידיים. לאחר ניתוח סטטוס אנחנו מייצרים תהליך של הגדרה מוצרית רלוונטית ומעודכנת ועל בסיסה מפתחים מספר חלופות אפשריות לקונספט מלון שיכול לחיות עם המבנה והלוקיישן, עם הפסיליטיס ושאר העובדות הנתונות שלא ניתנות לשינוי (עובדות קשות) . בד"כ, התהליך מלווה בריענון המותג, השפה התקשורתית, סוג וסגנון השירותים ושיפוץ חללים המשמעותיים לחוויית האירוח.
לסיכום, אנחנו ב To Do נותנים מענה כולל מפיתוח הקונספט ועד ההטמעה שלו בפועל בעיקר בכל הממשקים הוויזואליים של עיצוב הפנים והמיתוג.
כדי לראות את תהליך העבודה שלנו באופן מוחשי _ תלחץ כאן
אם גם אתם רוצים קונספט או מיתוג או עיצוב פנים המעצים את הסיפור שלכם ונותן ערך מוסף למלון שלכם – תתקשרו, תיכף נגיע !